Paljon saamme täällä Lasipihassa kyselyitä kirjeinä toimitettujen lähetysten toimitusajoista. Huomioittehan toimitustapaa kassalla valitessanne, että kirje ei ole enää entisensä veroinen toimitustapa - valitettavasti sitä ei voi enää odottaa saapuvaksi seuraavana arkipäivänä vaikka tilaus täältä meiltä Lasipihasta lähtisi heti samana päivänä.
Kirjeposti jaetaan Suomessa nykyisin enää kolmena arkipäivänä; maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tiistaisin ja torstaisin Posti jakaa ainoastaan paketteja, sanomalehtiä ja pika- tai plus-merkillä varustettuja kirjeitä. Tämä johtuu siitä, että 2000-luvun aikana kirjepostin määrä on vähentynyt 60% maassamme ja koronapandemia kiihdytti kirjepostin vähenemistä vielä hurjasti entisestään.
Lasipihan tilaukset, joihin on valittu kirje toimitustavaksi lähtevät normaalina kirjeenä, joiden jakelu rajoittuu tosiaan vain kolmelle päivälle viikossa. Nykyisin posti arvioi normaalien kirjeiden toimitusajaksi 4 arkipäivää, mutta käytäntö on osoittanut, että kirjeitä saa valitettavasti odotella saapuvaksi välillä jopa pitkälti toista viikkoa.
Jos tilauksellasi on kiire, suosittelemme valitsemaan toimitustavoista esimerkiksi Matkahuollon XXS-paketin (5,50€), jolle Matkahuolto lupaa 1-2 arkipäivän toimitusajan. Myös Postin oma pikkupaketti (5,90€) on kirjettä selkeästi nopeampi toimitustapa ja se jaetaan suoraan postilaatikkoosi. Pikkupaketin etu on myös seurantakoodi, jonka avulla sen kulkua pystyy seuraamaan ja lähetyksen saapumista ennakoimaan. Myös Matkahuollon XXS-paketti sisältää seurantakoodin.
Koko tilauksen peruuttaminen tai yksittäisten tuotteiden palautus tapahtuu lähettämällä vapaamuotoinen peruutusilmoitus tilausnumeroineen Lasipiha VP-Tekoniemi Oy:n sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@lasipiha.fi tai ottamalla yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluun puh: (0500) 668 441.
Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.
Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilausnumero, jota palautus koskee. Palautamme sinulle tilauksesi tuotteista maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti. Mikäli palautat koko tilauksesi, alkuperäisistä toimituskuluista palautamme sinulle edullisimman vakiotoimitustavan mukaiset toimituskulut (esim. jos olet valinnut tilauksellesi lisämaksullisen kotiinkuljetuspalvelun, jää tämän lisäpalvelun osuus sinun maksettavaksesi). Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellemme ole nimenomaisesti sopineet yhdessä muuta.
Palautusosoitteemme:
Lasipiha
Birger Jaarlin katu 25
13100 Hämeenlinna
Puh: (0500) 668 441
Tilauksen noutamattomuutta emme katso tilauksen peruutukseksi. Mikäli toimitettu tilaus palautuu kuljetusyhtiötä noutamattomana, pidätämme kauppasummasta turhan toimituksen vuoksi aiheutuvat todelliset painoon perustuvat postikulut (toimitus- & palautuskulut). Mikäli noutamattomuus on johtunut unohduksesta ja tilaus halutaan edelleen toimitettavan, veloitamme uudelleentoimituksesta siitä aiheutuvat todelliset postikulut.
Joskus huolellisesta pakkaamisesta huolimatta lähetyksen särkyvät tai hukkuvat matkalla. Mikäli tilauksesi/tuotteesi on vaurioitunut kuljetuksen aikana, tulee sinun tulee toimia nopeasti. Reklamaatiot kuljetusvaurioista on tehtävä kuljetusyhtiöille viimeistään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa paketin vastaanottamisesta, että vaurioit voidaan korvata. Voit tehdä reklamaation meille puhelimitse, sähköpostilla tai poikkeamalla myymälässämme.
Kuljetusreklamaatiota varten tarvitsemme myös kuvan rikkoutuneista tuotteista sekä pakkausmateriaaleista. Hyvä kuva on esimerkiksi sellainen, jossa rikkoutunut tuote näkyy avatun paketin päällä. Älä poista ennen kuvan ottoa mahdollisia pakkauspehmuisteita/kovikkeita, vaan anna ne näkyä kuvassa. Näin reklamaatiokäsittelijät osaavat arvioida onko tuote ollut vaaditulla tavalla pakattu.
Lähetäthän mahdollisimman pian kuvia vaurioituneesta tuotteesta/tuotteista ja paketista asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@lasipiha.fi tai tekstiviestillä tai whatsappilla numeroon (0500)668 441. Ethän hävitä pakkausmateriaaleja, etkä rikkoutunutta tuotetta ennenkuin olemme ehtineet vastata reklamaatioosi.