Lasipiha on suljettu kesäloman vuoksi ajalla 5.-11.6.2023! Verkkokauppa palvelee myös lomamme aikana, mutta paketit postitamme vain muutaman kerran loman aikana. Seuraava postituspäivä torstai 8.5.2023. 

Toimitustavat

Tilausvahvistus ja toimitusaika

Tilauksesi tullessa voimaan, lähetämme sinulle automaattisen tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli tilausvahvistusta ei jostain syystä tule muutaman minuutin kuluessa tilauksen tekemisestä, otathan yhteyttä niin tarkistamme, että tilauksesi on kuitenkin kirjautunut järjestelmäämme. 

Varastotuotteita sisältävien tilausten käsittelyaika on meillä keskimäärin 1-4 arkipäivää. Pyrimme käsittelemään tilaukset viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä, mutta välillä tilauksia saapuu meille niin suuri päivittäinen määrä, että jonoa saattaa muodostoa ja käsittely voi viivästyä normaalista. Mikäli tilauksellasi on kiire, tiedotathan meitä asiasta kassan kommenttikentässä. 

Mikäli tilaamiasi tuotteita puuttuu varastostamme, meillä on muuta kysyttävää/tiedotettavaa tilauksestasi tai tilauksesi toimitus viivästyy jostain syystä, olemme viipymättä yhteydessä sinuun sähköpostitse. Seuraathan siis sähköpostiasi tilauksen jälkeisinä päivinä. 

Toimitustapa

Toimitamme tilaukset Postin, Matkahuollon tai Kaukokiidon palveluita käyttäen. Kassa tarjoaa automaattisesti tilaamillesi tuotteille sopivia toimitustapoja, joista voit valita sinulle sopivimman vaihtoehdon. 

Pidätämme oikeuden muuttaa valitsemaasi toimitustapaa toiseen tuotteelle paremmin sopivaan toimitustapaan, mikäli se on tuotteen laadun, painon tai muodon vuoksi tarpeellista. Esimerkiksi kun lähetys on tuotteiden isojen kokoerojen tai painon vuoksi toimitettava monipakettilähetyksenä, johon soveltuvat ainoastaan Matkahuollon palvelut tai jos se ei esimerkiksi tule mahtumaan valitsemaasi pakettiautomaattiin. 

Toimitustapa Matkahuollon kuljettamanaHintaArvioitu toimitusaika
(kuljetusliikkeen arvio)
XXS-Paketti, paino alle 2 kg
(paksuus alle 3 cm)
5,50€1-3 arkipäivää
Lähellä-Paketti, paino alle 2 kg7,90€1-3 arkipäivää
Lähellä-Paketti, paino alle 5 kg9,90€1-3 arkipäivää
Lähellä-Paketti, paino 5-10 kg13,90€1-3 arkipäivää
Lähellä-Paketti paino 10-20 kg15,90€1-3 arkipäivää
Lähellä-Paketti, paino 20-30 kg17,90€1-3 arkipäivää
Kotipaketti, paino alle 5 kg17,90€2-3 arkipäivää
Kotipaketti, paino 5-10kg19,90€2-3 arkipäivää
Kotipaketti, paino 10-15 kg22,90€2-3 arkipäivää
Kotipaketti, paino 15-30 kg29,90€2-3 arkipäivää
Ulkomaan Lähellä-paketti, paino 0-2 kg16,90€2-7 arkipäivää
Ulkomaan Lähellä-paketti, paino 2-5 kg19,90€2-7 arkipäivää
Ulkomaan Lähellä-paketti, paino 5-10 kg21,90€2-7 arkipäivää
    Toimitustapa Postin kuljettamanaHintaArvioitu toimitusaika
    (kuljetusliikkeen arvio)
    Kirjelähetys kotiin, paino alle 50g 
    (paksuus alle 3cm, toim. postilaatikkoon)
    2,50€4-10 arkipäivää
    Kirjelähetys kotiin, paino alle 250g
    (paksuus alle 3cm, toim. postilaatikkoon)
    5,00€4-10 arkipäivää
    Pikkupaketti, paino alle 2 kg
    (paksuus alle 3 cm, toim. postilaatikkoon)
    5,95€2-3 arkipäivää
    Postipaketti 0-2 kg7,90€1-3 arkipäivää

    Postipaketti 2-5 kg

    10,90€1-3 arkipäivää
    Postipaketti 5-10 kg13,90€1-3 arkipäivää
    Postipaketti 10-15 kg16,90€1-3 arkipäivää
    Postipaketti 15-20 kg19,90€1-3 arkipäivää
    Postipaketti 20-25 kg23,90€1-3 arkipäivää
      Toimitustapa Kaukokiidon toimittamanaHintaArvioitu toimitusaika
      (kuljetusliikkeen arvio)
      Rahti, toimitus kotipihaan alle 15 kg50,00€1-3 arkipäivää
      Rahti, toimitus kotipihaan alle 30 kg60,00€1-3 arkipäivää
      Rahti, toimitus kotipihaan alle 40 kg70,00€1-3 arkipäivää

      Huomioitavaa

      Toimituskulutaulukot koskevat Suomen ja pääosin Ahvenanmaan* kuljetuksia. Kaikki toimitustavat eivät ole käytössä Ahvenanmaan toimituksissa. 

      Ulkomaan Lähellä-paketit on toimitetettavissa kuuteen maahan: Viro, Latvia, Liettua, Ruotsi, Tanska ja Saksa. 

      Mikäli haluat tehdä tilauksen muualta kuin Suomesta, Ahvenanmaalta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Ruotsista, Tanskasta tai Saksasta, otathan yhteyttä sähköpostitse niin teemme sinulle tarjouksen toimituskuluista. 

      Pakettien säilytysaika vastaanottopisteissä

      Pääsääntöisesti sekä Posti että Matkahuolto säilyttävät saapuneita lähetyksiä 7 päivän ajan, jonka jälkeen ne palautuvat automaattisesti lähettäjälle. Pyri siis aina noutamaan saapunut lähetys mahdollisimman nopeasti. Saapumisilmoitus tulee sinulle tekstiviestitse ja sähköpostilla. Löydät tilauksesi seurantakoodin myös verkkokauppamme tilausseurannasta.

      Huomioithan, että mikäli tilauksesi palautuu meille noutamattomana, koituu sen uudelleenlähettämisestä uudet painoon perustuvat postikulut. Ja mikäli et halua tilaustasi sinulle uudelleen toimitettavan, vaan haluat perua kaupan, pidätämme kauppasummasta turhan toimituksen vuoksi palautumisesta aiheutuvat todelliset postikulut.

      Kirjetoimitukset

      Kirjetoimitukset jaetaan suoraan postilaatikkoosi. Huomioithan kuitenkin, että kirjetoimituksiin ei Posti tarjoa vakuutusta eikä seurantamahdollisuutta. Kirjetoimituksissa on aina katoamisriski. Pikkupaketti on hyvä korvaava vaihtoehto, koska myös se jaetaan kotiin, mutta siihen sisältyy seurantakoodi. Suosittelemme kirjetoimituksia vain pienille tilauksille, joiden arvo on korkeintaan 20 euroa. Yli 50 euron arvoisia tilauksia emme toimita lainkaan kirjeitse.

      Monipakettilähetykset

      Monipakettilähetykset sekä pitkät tai erityisen painavat lähetykset lähetämme Matkahuollon tai Kaukokiidon välityksellä. Kaukokiidon Rahtilähetykset toimitetaan aina suoraan kotipihaasi. Huomioithan, että Kaukokiito ei kanna lähetyksiä kerroksiin tai sisälle asuntoosi. Rahtikuljetuksen voit valita itse kassalla, tai toisinaan saatamme myös tarjota sitä tai Matkahuollon monipakettikuljetusta sinulle sähköpostitse mikäli toteamme, että tilauksesi sisältää tuotteita, joiden toimitus ei normaalina pakettina onnistu.

      Ostoskorisi on tyhjä

      Toimitusehdot

      Yleistä

      Lasipiha VP-Tekoniemi Oy, y-tunnus: 2651968-7, osoite: Birger Jaarlin katu 25, 13100 Hämeenlinna; myy tuotteita yrityksille, yhdistyksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille EU-alueelle. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen Lasipiha.fi verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.
      Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.7.2016 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

      Tuotteet ja tuotehinnat

      Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältäen arvonlisäveron 24% tai 10%, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Selkeissä hintavirheissä pidätämme oikeuden olla myymättä tuotetta asiakkaalle verkkokaupassa näkyvällä hinnalla.

      Toimituskulut

      Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

      Tilaaminen ja sopimus

      Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

      Maksaminen ja maksutavat

      Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

      Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
      Innova 2
      Lutakonaukio 7
      40100 Jyväskylä
      www.paytrail.com

      Tilaus- ja maksuvahvistus

      Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.
      Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

      Toimitustapa

      Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.

      Toimitusaika

      Yleisimmät toimitusaikamme EU -alueelle ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-5 päivää. Tehdastilaustuotteiden ja varastosta loppuneiden tuotteiden tuotetietojen yhteydessä on ilmoitettu poikkeava pidempi toimitusaika, joka riippuu toimittajamme toimitusnopeudesta ja kuljetusyhteyksistä. 

      Peruutusoikeus ja palautusehdot

      Jos olet kuluttaja sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus tilauksen vahvistamisen jälkeen. Tuotteilla on 14 päivän peruutusoikeus tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

      Koko tilauksen peruuttaminen tai yksittäisten tuotteiden palautus tapahtuu lähettämällä vapaamuotoinen peruutusilmoitus tilausnumeroineen Lasipiha VP-Tekoniemi Oy:n sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@lasipiha.fi tai ottamalla yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluun puh: (0500) 668 441.  

      Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

      Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilausnumero, jota palautus koskee. Palautamme sinulle tilauksesi tuotteista maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti. Mikäli palautat koko tilauksesi, alkuperäisistä toimituskuluista palautamme sinulle edullisimman vakiotoimitustavan mukaiset toimituskulut (esim. jos olet valinnut tilauksellesi lisämaksullisen kotiinkuljetuspalvelun, jää tämän lisäpalvelun osuus sinun maksettavaksesi). Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellemme ole nimenomaisesti sopineet yhdessä muuta. 

      Palautusosoitteemme: 

      Lasipiha
      Birger Jaarlin katu 25
      13100 Hämeenlinna
      Puh: (0500) 668 441

      Noutamaton lähetys

      Tilauksen noutamattomuutta emme katso tilauksen peruutukseksi. Mikäli toimitettu tilaus palautuu kuljetusyhtiötä noutamattomana, pidätämme kauppasummasta turhan toimituksen vuoksi aiheutuvat todelliset painoon perustuvat postikulut (toimitus- & palautuskulut). Mikäli noutamattomuus on johtunut unohduksesta ja tilaus halutaan edelleen toimitettavan, veloitamme uudelleentoimituksesta siitä aiheutuvat todelliset postikulut.

      Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

      Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote ei vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä niin pian kuin mahdollista asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

      Kuljetusvauriot

      Joskus huolellisesta pakkaamisesta huolimatta lähetyksen särkyvät tai hukkuvat matkalla. Mikäli tilauksesi/tuotteesi on vaurioitunut kuljetuksen aikana, tulee sinun tulee toimia nopeasti. Reklamaatiot kuljetusvaurioista on tehtävä kuljetusyhtiöille viimeistään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa paketin vastaanottamisesta, että vaurioit voidaan korvata. Voit tehdä reklamaation meille puhelimitse, sähköpostilla tai poikkeamalla myymälässämme. 

      Kuljetusreklamaatiota varten tarvitsemme myös kuvan rikkoutuneista tuotteista sekä pakkausmateriaaleista. Hyvä kuva on esimerkiksi sellainen, jossa rikkoutunut tuote näkyy avatun paketin päällä. Älä poista ennen kuvan ottoa mahdollisia pakkauspehmuisteita/kovikkeita, vaan anna ne näkyä kuvassa. Näin reklamaatiokäsittelijät osaavat arvioida onko tuote ollut vaaditulla tavalla pakattu.

      Lähetäthän mahdollisimman pian kuvia vaurioituneesta tuotteesta/tuotteista ja paketista asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@lasipiha.fi tai tekstiviestillä tai whatsappilla numeroon (0500)668 441. Ethän hävitä pakkausmateriaaleja, etkä rikkoutunutta tuotetta ennenkuin olemme ehtineet vastata reklamaatioosi.

      Asiakaspalvelu

      Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:
      asiakaspalvelu@lasipiha.fi
      (0500) 668 441

      Vastuunrajoitus

      Lasipiha VP-Tekoniemi Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

      Erimielisyydet

      Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.