Toimitustavat

Tilausvahvistus ja toimitusaika

Tilauksesi tullessa voimaan, lähetämme sinulle automaattisen tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli tilausvahvistusta ei jostain syystä tule muutaman minuutin kuluessa tilauksen tekemisestä, otathan yhteyttä niin tarkistamme, että tilauksesi on kuitenkin kirjautunut järjestelmäämme. 

Varastotuotteiden toimitusaika on keskimäärin 1-2 työpäivää, kiireaikoina maksimissaan 5 päivää. Mikäli tilaamiasi tuotteita puuttuu varastostamme, meillä on muuta kysyttävää/tiedotettavaa tilauksestasi tai tilauksesi toimitus viivästyy jostain syystä, olemme viipymättä yhteydessä sinuun sähköpostitse. Seuraathan siis sähköpostiasi tilauksen jälkeisinä päivinä. 

Toimitustapa

Toimitamme tilaukset Postin, Matkahuollon tai Kaukokiidon palveluita käyttäen. Kassa tarjoaa automaattisesti tilaamillesi tuotteille sopivia toimitustapoja, joista voit valita sinulle sopivimman vaihtoehdon.

    ToimitustapaHintaToimittaja
    Kirjelähetys kotiin, paino alle 250 g
    (paksuus alle 3 cm, toimitetaan postilaatikkoon)
    3,50€Posti
    Pikkupaketti, paino alle 2 kg
    (paksuus alle 3 cm, pyritään toim. postilaatikkoon)
    5,50€Posti
    XXS-Paketti, paino alle 2 kg
    (paksuus alle 3 cm)
    5,50€Matkahuolto
    Paketti, paino alle 2 kg7,90€Posti/Matkahuolto
    Paketti, paino 2-5 kg9,90€Posti/Matkahuolto
    Paketti, paino 5-10 kg13,90€Posti/Matkahuolto
    Paketti paino 10-20 kg15,90€Posti/Matkahuolto
    Paketti paino 20-30 kg17,90€Posti/Matkahuolto
    Kotipaketti, paino alle 5 kg17,90€Posti/Matkahuolto
    Kotipaketti, paino 5-10kg19,90€Posti/Matkahuolto
    Kotipaketti, paino 10-15 kg22,90€Posti/Matkahuolto
    Kotipaketti, paino 15-30 kg29,90€Posti/Matkahuolto
    Rahti, paino alle 10 kg35,00€Kaukokiito
    Rahti, paino alle 50 kg45,00€Kaukokiito
    Rahti, paino alle 70 kg65,00€Kaukokiito
    Rahti, paino alle 100 kg85,00€Kaukokiito
    Rahti, paino yli 100 kgPYYDÄ TARJOUSKaukokiito

    Huomioitavaa

    Toimituskulutaulukko koskee Suomen ja pääosin Ahvenanmaan* kuljetuksia. Mikäli teet tilauksen muualta kuin Manner-Suomesta tai Ahvenanmaalta, vahvistamme toimituskulut sähköpostitse. Kaikki toimitustavat eivät ole käytössä Ahvenanmaan toimituksissa. 

    Pakettien säilytysaika vastaanottopisteissä

    Pääsääntöisesti sekä Posti että Matkahuolto säilyttävät saapuneita lähetyksiä 7 päivän ajan, jonka jälkeen ne palautuvat automaattisesti lähettäjälle. Pyri siis aina noutamaan saapunut lähetys mahdollisimman nopeasti. Saapumisilmoitus tulee sinulle tekstiviestitse ja sähköpostilla. Löydät tilauksesi seurantakoodin myös verkkokauppamme tilausseurannasta.

    Huomioithan, että mikäli tilauksesi palautuu meille noutamattomana, koituu sen uudelleenlähettämisestä uudet painoon perustuvat postikulut. Ja mikäli et halua tilaustasi sinulle uudelleen toimitettavan, vaan haluat perua kaupan, pidätämme kauppasummasta turhan toimituksen vuoksi palautumisesta aiheutuvat todelliset postikulut.

    Kirjetoimitukset

    Kirjetoimitukset jaetaan suoraan postilaatikkoosi. Huomioithan kuitenkin, että kirjetoimituksiin ei Posti tarjoa vakuutusta eikä seurantamahdollisuutta. Kirjetoimituksissa on aina katoamisriski. Pikkupaketti on hyvä korvaava vaihtoehto, koska myös se jaetaan kotiin, mutta siihen sisältyy seurantakoodi. Suosittelemme kirjetoimituksia vain pienille tilauksille, joiden arvo on korkeintaan 20 euroa. Yli 50 euron arvoisia tilauksia emme toimita lainkaan kirjeitse.

    Monipakettilähetykset

    Monipakettilähetykset sekä pitkät tai erityisen painavat lähetykset lähetämme pääosin Kaukokiidon välityksellä. Kaukokiidon Rahtilähetykset toimitetaan aina suoraan kotipihaasi. Huomioithan, että Kaukokiito ei kanna lähetyksiä kerroksiin tai sisälle asuntoosi. Rahtikuljetuksen voit valita itse kassalla, tai toisinaan saatamme myös tarjota sitä tai Matkahuollon monipakettikuljetusta sinulle sähköpostitse mikäli toteamme, että tilauksesi sisältää tuotteita, joiden toimitus ei normaalina pakettina onnistu.

    Ostoskorisi on tyhjä

    Toimitusehdot

    Yleistä

    Lasipiha VP-Tekoniemi Oy, y-tunnus: 2651968-7, osoite: Birger Jaarlin katu 25, 13100 Hämeenlinna; myy tuotteita yrityksille, yhdistyksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille EU-alueelle. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen Lasipiha.fi verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.
    Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.7.2016 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

    Tuotteet ja tuotehinnat

    Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältäen arvonlisäveron 24% tai 10%, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Selkeissä hintavirheissä pidätämme oikeuden olla myymättä tuotetta asiakkaalle verkkokaupassa näkyvällä hinnalla.

    Toimituskulut

    Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

    Tilaaminen ja sopimus

    Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

    Maksaminen ja maksutavat

    Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

    Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
    Innova 2
    Lutakonaukio 7
    40100 Jyväskylä
    www.paytrail.com

    Tilaus- ja maksuvahvistus

    Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.
    Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

    Toimitustapa

    Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.

    Toimitusaika

    Yleisimmät toimitusaikamme EU -alueelle ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-5 päivää. Tehdastilaustuotteiden ja varastosta loppuneiden tuotteiden tuotetietojen yhteydessä on ilmoitettu poikkeava pidempi toimitusaika, joka riippuu toimittajamme toimitusnopeudesta ja kuljetusyhteyksistä. 

    Peruutusoikeus ja palautusehdot

    Jos olet kuluttaja sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus tilauksen vahvistamisen jälkeen. Tuotteilla on 14 päivän peruutusoikeus tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

    Koko tilauksen peruuttaminen tai yksittäisten tuotteiden palautus tapahtuu lähettämällä vapaamuotoinen peruutusilmoitus tilausnumeroineen Lasipiha VP-Tekoniemi Oy:n sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@lasipiha.fi tai ottamalla yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluun puh: (0500) 668 441.  

    Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

    Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilausnumero, jota palautus koskee. Palautamme sinulle tilauksesi tuotteista maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti. Alkuperäisistä toimituskuluista palautamme sinulle edullisimman vakiotoimitustavan mukaiset toimituskulut (esim. jos olet valinnut tilauksellesi lisämaksullisen kotiinkuljetuspalvelun, jää tämän lisäpalvelun osuus sinun maksettavaksesi). palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellemme ole nimenomaisesti sopineet yhdessä muuta. 

    Palautusosoitteemme: 

    Lasipiha
    Birger Jaarlin katu 25
    13100 Hämeenlinna
    Puh: (0500) 668 441

    Noutamaton lähetys

    Tilauksen noutamattomuutta emme katso tilauksen peruutukseksi. Mikäli toimitettu tilaus palautuu kuljetusyhtiötä noutamattomana, pidätämme kauppasummasta turhan toimituksen vuoksi palautumisesta aiheutuvat todelliset postikulut. Mikäli noutamattomuus on johtunut unohduksesta ja tilaus halutaan edelleen toimitettavan, veloitamme uudelleentoimituksesta siitä aiheutuvat todelliset postikulut.

    Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

    Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote ei vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä niin pian kuin mahdollista asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

    Kuljetusvauriot

    Joskus huolellisesta pakkaamisesta huolimatta lähetyksen särkyvät tai hukkuvat matkalla. Mikäli tilauksesi/tuotteesi on vaurioitunut kuljetuksen aikana, tulee sinun tulee toimia nopeasti. Reklamaatiot kuljetusvaurioista on tehtävä kuljetusyhtiöille viimeistään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa paketin vastaanottamisesta, että vaurioit voidaan korvata. Voit tehdä reklamaation meille puhelimitse, sähköpostilla tai poikkeamalla myymälässämme. 

    Kuljetusreklamaatiota varten tarvitsemme myös kuvan rikkoutuneista tuotteista sekä pakkausmateriaaleista. Hyvä kuva on esimerkiksi sellainen, jossa rikkoutunut tuote näkyy avatun paketin päällä. Älä poista ennen kuvan ottoa mahdollisia pakkauspehmuisteita/kovikkeita, vaan anna ne näkyä kuvassa. Näin reklamaatiokäsittelijät osaavat arvioida onko tuote ollut vaaditulla tavalla pakattu.

    Lähetäthän mahdollisimman pian kuvia vaurioituneesta tuotteesta/tuotteista ja paketista asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@lasipiha.fi tai tekstiviestillä tai whatsappilla numeroon (0500)668 441. Ethän hävitä pakkausmateriaaleja, etkä rikkoutunutta tuotetta ennenkuin olemme ehtineet vastata reklamaatioosi.

    Asiakaspalvelu

    Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:
    asiakaspalvelu@lasipiha.fi
    (0500) 668 441

    Vastuunrajoitus

    Lasipiha VP-Tekoniemi Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

    Erimielisyydet

    Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.