FAQ - Usein kysytyt kysymykset tilaamisesta

Miten saan yhteyden asiakaspalveluunne?

Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse asiakaspalvelu@lasipiha.fi tai puhelimitse (0500)668 441. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 10–17. Puhelu maksaa normaalin paikallis-, kauko- tai matkapuhelinmaksun.

Voinko tehdä tilauksen puhelimessa/sähköpostilla?

Voit hyvin tehdä tilauksen myös puhelimessa tai sähköpostitse. Tilauksesi vastaanotettuamme, lähetämme sinulle sähköpostiisi maksulinkin, jonka kautta pääset maksamaan tekemäsi tilauksen valitsemallasi tavalla. Käytössäsi on kaikki verkkokauppamme maksutavat. 

Maksulinkki, mikä se on ja miten se toimii?

Maksulinkki on maksupalvelutarjoajamme Paytrail Oyj:n tarjoama palvelu, jolla luomme puhelimessa tai sähköpostitse tekemällesi tilaukselle maksutiedot, jotka voimme lähettää sinulle sähköpostitse. Kun klikkaat saamaasi maksulinkkiä, siirryt automaattisesti maksutavan valintasivulle, josta voit valita sinulle sopivimman tavan maksaa tilauksesi. Valittavanasi on kaikki verkkokauppamme maksutavat, mm. verkkopankkimaksut, luottokortit, mobiilimaksaminen sekä erilaiset lasku- ja osamaksuvaihtoehdot.

Valitse haluamasi maksutapa ja vie valinta loppuun, sivut ohjaavat sinua eteenpäin. Älä muuta maksun tietoja; saajan nimeä, tilinumeroa, summa tai viitettä. Kun olet tehnyt valinnan, muuttuu tilauksesi meillä avoimesta maksetuksi ja tilauksesi siirtyy automaattisesti meillä käsittelystä toimitukseen.

Voiko tuotteitanne ostaa myös myymälästänne, ovatko hinnat samat?

Kyllä, olet erittäin tervetullut myymäläämme! Kaikkia tuotteitamme voi ostaa myös myymälästämme ja myymälämme hinnat vastaavat verkkokaupan hintoja. Myymälämme löydät osoitteesta Birger Jaarlin katu 25, 13100 Hämeenlinna. Myymälämme on avoinna ma-pe klo 10-17 ja la klo 10-13. Kesälauantaisin toukokuun alusta elokuun loppuun myymälämme on kuitenkin suljettu.

Mikäli tulet ostoksille kauempaa, suosittelemme tekemään ostovarauksia haluamistasi tuotteista jo etukäteen joko verkkokaupassa tai esimerkiksi puhelimitse. Näin voimme taata, että tuotteet eivät ole juuri loppu hyllystämme. Suurinta osaa tuotteista on aina hyvin varastossa, mutta paljon varastoimme myös sellaisia tuotteita, joita ei välttämättä tule meille tukusta kuin 1-2 kpl kerrallaan. Ostovarauksen voit tehdä tekemällä normaalin tilauksen verkkokaupan kautta ja valitsemalla toimitustavaksi Noudon myymälästämme. Tämä on maksuton toimitustapa, jonka valitessasi sinulla on myös mahdollisuus valita maksutavaksi Maksu myymälässämme. Mikäli tulet katumapäälle varaamistasi tuotteista paikan päällä, voit toki täysin kuluitta ne jättää ostamatta.

Olen unohtanut salasanani, miten toimin?

Jos unohdat salasanasi, paina etusivun oikeassa ylälaidassa olevaa ”Kirjaudu Sisään” -painiketta. Sinulle avautuu kirjautumislomake, jonka alareunasta löydät tekstin "Unohditko salasanasi?", paina tätä ja syötä kirjautumisessa käyttämäsi sähköpostiosoite niin lähetämme sinulle uuden salasanan. 

Yhteystietoni ovat muuttuneet, miten vaihdan niitä?
Haluan vaihtaa salasanani, miten se tapahtuu?

Kirjaudu sisään verkkokauppaamme. Kirjautumisen jälkeen näet etusivun ylälaidassa linkin "Omat tili", paina tästä niin sinulle avautuu verkkokauppamme tallennetut yhteystietosi. Paina "Muuta omia tietojasi", tee haluamasi muutokset sekä paina tallenna. Samasta yhteydestä pystyt halutessasi myös muuttamaan salasanasi painamalla "Muuta salasanani" painiketta. 

Tilasin tuotteita laskulla, eikä paketissa ollut laskua mukana?

Paketin mukana toimitamme kuitin tilauksesta, joka toimii samalla tilauksesi lähetyslistana. Kuitti ei sisällä tilauksen maksutietoja. Lasku lähetetään sinulle sähköpostilla viimeisen tuotteen toimituksen jälkeen. Laskun lähettäjä on kassalla itse valitsemasi rahoitusyhtiö; OP, Collector, Jousto, AfterPay tai Klarna. 

Huomioithan, että jos rahoitusyhtiö on sinulle vieras lähettäjä, saattaa sähköpostiohjelmasi ohjata laskun roskapostikansioon. Tarkistathan roskapostikansiosi sen jälkeen kun olemme toimittaneet tilauksesi. 

Edustan yritystä/koulua/yhdistystä, miten saan laskun edustamani yrityksen nimiin?

Lasku- ja osamaksupalveluita tarjoava Collector tarjoaa maksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille. Tutustu Collectorin palveluun alta:

Collector

Vaihtoehtoisesti voit olla asiakaspalveluumme yhteydessä ennen tilauksen loppuunvientiä, niin luomme sinulle erillisen yritysprofiilin, jolle kassa tarjoaa sopimusasiakkaan laskutusta. Sopimusasiakkaan laskun voimme toimittaa tilaajan tiedoista poikkeavin tiedoin ja myös verkkolaskutus on mahdollinen. Toimitus- ja laskutusosoitteet voivat myös poiketa toisistaan. Voit halutessasi tehdä myös tilauksen kokonaisuudessaan sähköpostitse tai puhelimitse. Sopimusasiakkaan laskun maksuaika on 14 päivää ja se on kuluton ja koroton mikäli tilauksen loppusumma ylittää 50 euroa. Alle 50 euron pientilauksista veloitamme 4,50 euron laskutuslisän.

Onko verkkolasku teillä mahdollinen?

Pystymme toimittamaan myös verkkolaskun (sähköinen lasku). Mainitsethan tarvittavat lisätiedot laskutusta varten kuten mahdollisen ostostilausnumeron ja merkin sekä sähköistä laskutusta varten tarvittavat tunnukset. Verkkokaupassa tehtyihin tilauksiin voi lisätä tarvittavat sähköisen laskutuksen lisätiedot kassalla lisätiedot-kenttään. Voit myös lähettää tiedot meille sähköpostitse tilauksen tehtyäsi.

Olen opettaja / minulla on yritys, voinko saada alennusta?

Kyllä, teemme jälleenmyynti- ja alennussopimuksia yritysten, koulujen, yhteisöjen sekä opetusryhmien opettajien ja materiaalihankinnoista vastaavien henkilöiden kanssa. Pysyviin alennuksiin oikeuttava sopimusasiakkuus edellyttää ostajalta lasityötarvikkeiden ja lasien tilausten keskittämistä liikkeeseemme sekä toistuvia ostoja. 

Vaihtoehtoisesti mikäli sinulla on tarve kertaluontoisesti hankkia esimerkiksi suurempi erä työkaluja lasityökurssin käynnistämiseen, voit pyytää meiltä tarjousta kyseisen ostoerän tuotteisiin ja määriin viitaten. Kertatarjous koskee vain kyseistä erää, eikä avaa välillemme jatkuvaa yhteystyösopimusta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin kerromme lisää. 

Kuulun Lasita Ry tai Tiffans Ry yhdistyksiin, voinko saada alennusta?
Olen lasialan opiskelija, voinko saada alennusta?

Kyllä, myönnämme pienen alennusta näiden yhdistyksen jäsenille sekä lasialan opiskelijoille. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin kerromme lisää ja annamme käyttöösi alennukseen oikeuttavan koodin. Koodin käyttö edellyttää rekisteröitymistä verkkokauppaamme. Koodi vaihtuu kalenterivuosittain ja on siten uusittava yhteydenotolla asiakapalveluumme jokaisen kalenterivuoden alussa. 

Olen saanut alennuskoodin, en saa sitä toimimaan?

Alennuskoodi syötetään kassalla"kampanjakoodi"-kenttään. Koodin syöttämisessä on oltava tarkka, isolla ja pienillä kirjaimilla on koodissa merkitystä eikä turhia välejä tule jättää koodin merkkien väliin. Mikäli koodi ei toimi ja se pitäisi mielestäsi edelleen ollut myös voimassa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitämme ongelman yhdessä.

Miten kauan Posti/Matkahuolto säilyttää pakettiani sen saavuttua perille? 

Pääsääntöisesti sekä Posti että Matkahuolto säilyttävät saapuneita lähetyksiä 7 päivän ajan, jonka jälkeen ne palautuvat automaattisesti lähettäjälle. Pyri siis aina noutamaan saapunut lähetys mahdollisimman nopeasti. 

Huomioithan, että mikäli tilauksesi palautuu meille noutamattomana, koituu sen uudelleenlähettämisestä uudet painoon perustuvat postikulut. Ja mikäli et halua tilaustasi sinulle uudelleen toimitettavan, vaan haluat perua kaupan, pidätämme kauppasummasta turhan toimituksen vuoksi palautumisesta aiheutuvat todelliset postikulut. 

Jos tiedät, että olet estynyt noutamaan lähetystä esimerkiksi matkan vuoksi, voit myös pyytää meiltä toimitusta vasta tiettynä päivänä esimerkiksi matkasi jälkeen. Voit myös pyytää jonkun muun henkilön noutamaan paketin puolestasi. Postilla toisen henkilön puolesta noutamiseen ei tarvita enää valtakirjaa, lähetystunnus ja kuvallinen henkilötodistus riittävät. Matkahuolto vaatii valtakirjan. Valtakirja voi olla vapaamuotoinen tai voit tulostaa sen tästä

Postin Usein Kysytyt Kysymykset (voiko toinen henkilö noutaa lähetyksen puolestani)
Matkahuolto, paketin vastaanotto-ohjeet

Tilaamani tuote on särkynyt matkalla, miten toimin?

Mikäli tilauksesi/tuotteesi on vaurioitunut kuljetuksen aikana, tulee sinun tulee toimia nopeasti ja ilmoittaa rikkoutumisesta meille niin pian kuin mahdollista. Reklamaatiot kuljetusvaurioista on tehtävä kuljetusyhtiöille viimeistään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa paketin vastaanottamisesta. Voit tehdä reklamaation meille puhelimitse, sähköpostilla tai poikkeamalla myymälässämme.

Kuljetusreklamaatiota varten tarvitsemme myös kuvan rikkoutuneista tuotteista sekä pakkausmateriaaleista. Hyvä kuva on esimerkiksi sellainen, jossa rikkoutunut tuote näkyy avatun paketin päällä. Älä poista ennen kuvan ottoa mahdollisia pakkauspehmuisteita/kovikkeita, vaan anna ne näkyä kuvassa. Näin reklamaatiokäsittelijät osaavat arvioida onko tuote ollut vaaditulla tavalla pakattu.

 Lähetäthän mahdollisimman pian kuvia vaurioituneesta tuotteesta/tuotteista ja paketista asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@lasipiha.fi tai tekstiviestillä, whatsappilla tai messengerillä numeroon (0500)668 441. Ethän hävitä pakkausmateriaaleja, etkä rikkoutunutta tuotetta ennenkuin olemme ehtineet vastata reklamaatioosi.

En pääse etenemään kassalla, kassanne ei toimi?

Ongelmat kassalla johtuvat pääsääntöisesti suojausasetuksista, jotka estävät Javascript-koodien latautumisen kaupassa. Mikäli et pääse etenemään kassalla, viittaa se yleensä siihen, että selaimesi on estänyt kassan toiminnan suojausasetusten kautta.

Erilaisten selaimien lisäsuojausten ja -rajoitusten käyttö on hyvin yleistä suuremmissa työverkoissa (kuten esimerkiksi koululaitoksissa, kunnissa, sairaanhoitolaitoksissa, teknologiayrityksissä). Suoja-asetukset ovat suurissa työverkoissa ymmärrettävästi tiukat mahdollisten virustartuntojen sekä tietomurtojen vuoksi, mutta valitettavan usein hankaloittavat turvallistenkin palveluiden käyttöä ja latautumista. Valitettavasti tähän asiaan emme pysty vaikuttamaan, koska toimintaesto tapahtuu asiakkaan omassa verkossa. Mikäli näin tapahtuu, kannattaa ostoa kokeilla uudelleen kotikoneelta.

Mikäli kotikoneeltakaan osto ei onnistu, ole yhteydessä asiakaspalveluumme niin teemme parhaamme asian selvittämiseksi - näemme yleensä ostoskorin keskeneräisenä kauppajärjestelmässämme, vaikka tilausta ei ole viety loppuun saakka ja pystymme kirjaamaan tilauksen tietokantaan myös käsin. 

Lahjakortti