FAQ - Usein kysytyt kysymykset tilaamisesta

Miten saan yhteyden asiakaspalveluunne?

Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse asiakaspalvelu@lasipiha.fi tai puhelimitse (0500)668 441. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 10–17. Puhelu maksaa normaalin paikallis-, kauko- tai matkapuhelinmaksun.

Voinko tehdä tilauksen puhelimessa/sähköpostilla?

Voit hyvin tehdä tilauksen myös puhelimessa tai sähköpostitse. Tilauksesi vastaanotettuamme, lähetämme sinulle sähköpostiisi maksulinkin, jonka kautta pääset maksamaan tekemäsi tilauksen valitsemallasi tavalla. Käytössäsi on kaikki verkkokauppamme maksutavat. 

Maksulinkki, mikä se on ja miten se toimii?

Maksulinkki on maksupalvelutarjoajamme Paytrail Oyj:n tarjoama palvelu, jolla luomme puhelimessa tai sähköpostitse tekemällesi tilaukselle maksutiedot, jotka voimme lähettää sinulle sähköpostitse. Kun klikkaat saamaasi maksulinkkiä, siirryt automaattisesti maksutavan valintasivulle, josta voit valita sinulle sopivimman tavan maksaa tilauksesi. Valittavanasi on kaikki verkkokauppamme maksutavat, mm. verkkopankkimaksut, luottokortit, mobiilimaksaminen sekä erilaiset lasku- ja osamaksuvaihtoehdot.

Valitse haluamasi maksutapa ja vie valinta loppuun, sivut ohjaavat sinua eteenpäin. Älä muuta maksun tietoja; saajan nimeä, tilinumeroa, summa tai viitettä. Kun olet tehnyt valinnan, muuttuu tilauksesi meillä avoimesta maksetuksi ja tilauksesi siirtyy automaattisesti meillä käsittelystä toimitukseen.

En löytänyt verkkokaupastanne tarvitsemaani tuotetta/kokoa, onko teillä lisää tuotteita valikoimassa? 
Minulla on tarve mittatilauksesta valmistettavalle tuotteelle, onnistuuko teillä sellainen?

Kyllä meiltä yleensä onnistuu ja kyllä meillä usein on! Verkkokauppamme valikoimassa on vain murto-osa kaikesta siitä mitä pystymme tekemään ja mitä lasitarpeita kauttamme on mahdollista hankkia. Ota ihmeessä yhteyttä ja kerro tarpeesi, katsotaan saadaanko tehtyä, löytyykö meiltä ja jos ei löydy, saataisiinko tilattua tukustamme!

Voiko tuotteitanne ostaa myös myymälästänne, ovatko hinnat samat?

Kyllä, olet erittäin tervetullut myymäläämme! Kaikkia tuotteitamme voi tilata myös myymälästämme ja myymälämme hinnat vastaavat verkkokaupan hintoja. Myymälämme löydät osoitteesta Birger Jaarlin katu 25, 13100 Hämeenlinna.

Miten kauan Posti/Matkahuolto säilyttää pakettiani sen saavuttua perille?

Pääsääntöisesti sekä Posti että Matkahuolto säilyttävät saapuneita lähetyksiä 7 päivän ajan, jonka jälkeen ne palautuvat automaattisesti lähettäjälle. Pyri siis aina noutamaan saapunut lähetys mahdollisimman nopeasti.

Huomioithan, että mikäli tilauksesi palautuu meille noutamattomana, koituu sen uudelleenlähettämisestä uudet painoon perustuvat postikulut. Ja mikäli et halua tilaustasi sinulle uudelleen toimitettavan, vaan haluat perua kaupan, pidätämme kauppasummasta turhan toimituksen vuoksi palautumisesta aiheutuvat todelliset postikulut.

Jos tiedät, että olet estynyt noutamaan lähetystä esimerkiksi matkan vuoksi, voit myös pyytää meiltä toimitusta vasta tiettynä päivänä esimerkiksi matkasi jälkeen. Voit myös pyytää jonkun muun henkilön noutamaan paketin puolestasi. Postilla toisen henkilön puolesta noutamiseen ei tarvita enää valtakirjaa, lähetystunnus ja kuvallinen henkilötodistus riittävät. Matkahuolto vaatii valtakirjan. Valtakirja voi olla vapaamuotoinen tai voit tulostaa sen tästä.

Postin Usein Kysytyt Kysymykset (voiko toinen henkilö noutaa lähetyksen puolestani)
Matkahuolto, paketin vastaanotto-ohjeet

Tilasin tuotteen, joka kuljetustapa on rahtikuljetus. Ollaanko minuun yhteydessä ennen tilaukseni toimitusta ja mihin tilaus toimitetaan?

Kyllä. Kaukokiito sopii jakeluajan kanssasi ennen toimitusta. Lähetys toimitetaan perille pääsääntöisesti tilausta seuraavan arkipäivän aikana ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen. Jakelu tapahtuu arkipäivinä klo 8-16 välisenä aikana. Muista ilmoittaa tilauksesi yhteydessä puhelinnumero, josta sinut tavoittaa jakelupäivänä. 

Lähetys puretaan ajoneuvon välittömään läheisyyteen takalaitanostimella ja pumppukärryllä tai vastaanottajan toimesta tämän omalla purkuvälineellä. Huomioithan siis, että jakelu tapahtuu annetun osoitteen pihaan saakka. Rahtikuljetusyhtiöt eivät kuljeta tuotteita aivan kotiovelle saakka, sisälle asuntoosi tai esimerkiksi kerroksiin. Pyydä siis ystävä paikalle auttamaan tuotteen sisäänkannossa mikäli olet tehnyt tilauksen isosta ja painavasta lasituotteesta, jonka sinun on yksin hankala siirtää sisälle asuntoon.

Tilaamani tuote on särkynyt matkalla, miten toimin?

Mikäli tilauksesi/tuotteesi on vaurioitunut kuljetuksen aikana, tulee sinun tulee toimia nopeasti ja ilmoittaa rikkoutumisesta meille niin pian kuin mahdollista. Reklamaatiot kuljetusvaurioista on tehtävä kuljetusyhtiöille viimeistään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa paketin vastaanottamisesta. Voit tehdä reklamaation meille puhelimitse, sähköpostilla tai poikkeamalla myymälässämme.

Kuljetusreklamaatiota varten tarvitsemme myös kuvan rikkoutuneista tuotteista sekä pakkausmateriaaleista. Hyvä kuva on esimerkiksi sellainen, jossa rikkoutunut tuote näkyy avatun paketin päällä. Älä poista ennen kuvan ottoa mahdollisia pakkauspehmuisteita/kovikkeita, vaan anna ne näkyä kuvassa. Näin reklamaatiokäsittelijät osaavat arvioida onko tuote ollut vaaditulla tavalla pakattu.

Lähetäthän mahdollisimman pian kuvia vaurioituneesta tuotteesta/tuotteista ja paketista asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@lasipiha.fi tai tekstiviestillä, whatsappilla tai messengerillä numeroon (0500)668 441. Ethän hävitä pakkausmateriaaleja, etkä rikkoutunutta tuotetta ennenkuin olemme ehtineet vastata reklamaatioosi.

Tilasin tuotteita laskulla, eikä paketissa ollut laskua mukana?

Paketin mukana toimitamme kuitin tilauksesta, joka toimii samalla tilauksesi lähetyslistana. Kuitti ei sisällä tilauksen maksutietoja. Lasku lähetetään sinulle sähköpostilla viimeisen tuotteen toimituksen jälkeen. Laskun lähettäjä on kassalla itse valitsemasi rahoitusyhtiö; OP, Collector, Jousto, AfterPay tai Klarna.

Huomioithan, että jos rahoitusyhtiö on sinulle vieras lähettäjä, saattaa sähköpostiohjelmasi ohjata laskun roskapostikansioon. Tarkistathan roskapostikansiosi sen jälkeen kun olemme toimittaneet tilauksesi.

Edustan yritystä, miten saan laskun edustamani yrityksen nimiin?

Lasku- ja osamaksupalveluita tarjoava Collector tarjoaa maksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille. Tutustu Collectorin palveluun alta:

Collector

Vaihtoehtoisesti voit olla asiakaspalveluumme yhteydessä ennen tilauksen loppuunvientiä, niin voimme luoda sinulle erillisen yritysprofiilin, jolle kassa tarjoaa sopimusasiakkaan laskutusta. Sopimusasiakkaan laskun voimme toimittaa tilaajan tiedoista poikkeavin tiedoin ja myös verkkolaskutus on mahdollinen. Toimitus- ja laskutusosoitteet voivat myös poiketa toisistaan. Voit halutessasi tehdä myös tilauksen kokonaisuudessaan sähköpostitse tai puhelimitse. Sopimusasiakkaan laskun maksuaika on 14 päivää ja se on kuluton ja koroton mikäli tilauksen loppusumma ylittää 50 euroa. Alle 50 euron pientilauksista veloitamme 4,50 euron laskutuslisän. Pidätämme oikeuden hylätä laskutusoikeuden myöntämisen. 

Onko verkkolasku teillä mahdollinen?

Pystymme toimittamaan myös verkkolaskun (sähköinen lasku). Mainitsethan tarvittavat lisätiedot laskutusta varten kuten mahdollisen ostostilausnumeron ja merkin sekä sähköistä laskutusta varten tarvittavat tunnukset. Verkkokaupassa tehtyihin tilauksiin voi lisätä tarvittavat sähköisen laskutuksen lisätiedot kassalla lisätiedot-kenttään. Voit myös lähettää tiedot meille sähköpostitse tilauksen tehtyäsi.

Olen saanut alennuskoodin, en saa sitä toimimaan?

Alennuskoodi syötetään kassalla kohtaan "kanpanjakoodi". Koodin syöttämisessä on oltava tarkka, isolla ja pienillä kirjaimilla on koodissa merkitystä eikä turhia välejä tule jättää koodin merkkien väliin. Mikäli koodi ei toimi ja se pitäisi mielestäsi edelleen ollut myös voimassa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitämme ongelman yhdessä.

En pääse etenemään kassalla, kassanne ei toimi?

Ongelmat kassalla johtuvat pääsääntöisesti suojausasetuksista, jotka estävät Javascript-koodien latautumisen kaupassa. Mikäli et pääse etenemään kassalla, viittaa se yleensä siihen, että selaimesi on estänyt kassan toiminnan suojausasetusten kautta.

Erilaisten selaimien lisäsuojausten ja -rajoitusten käyttö on hyvin yleistä suuremmissa työverkoissa (kuten esimerkiksi koululaitoksissa, kunnissa, sairaanhoitolaitoksissa, teknologiayrityksissä). Suoja-asetukset ovat suurissa työverkoissa ymmärrettävästi tiukat mahdollisten virustartuntojen sekä tietomurtojen vuoksi, mutta valitettavan usein hankaloittavat turvallistenkin palveluiden käyttöä ja latautumista. Valitettavasti tähän asiaan emme pysty vaikuttamaan, koska toimintaesto tapahtuu asiakkaan omassa verkossa. Mikäli näin tapahtuu, kannattaa ostoa kokeilla uudelleen kotikoneelta.

Mikäli kotikoneeltakaan osto ei onnistu, ole yhteydessä asiakaspalveluumme niin teemme parhaamme asian selvittämiseksi - näemme yleensä ostoskorin keskeneräisenä kauppajärjestelmässämme, vaikka tilausta ei ole viety loppuun saakka ja pystymme kirjaamaan tilauksen tietokantaan myös käsin.

Lahjakortti