Kuljetusvauriot, reklamaatiot ja takuu
Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet
Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote ei vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä niin pian kuin mahdollista asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheiden osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.
Kuljetusvauriot
Joskus huolellisesta pakkaamisesta huolimatta lähetyksen särkyvät tai hukkuvat matkalla. Mikäli tilauksesi/tuotteesi on vaurioitunut kuljetuksen aikana, tulee sinun tulee toimia nopeasti ja ilmoittaa rikkoutumisesta meille niin pian kuin mahdollista. Reklamaatiot kuljetusvaurioista on tehtävä kuljetusyhtiöille viimeistään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa paketin vastaanottamisesta. Voit tehdä reklamaation meille puhelimitse, sähköpostilla tai poikkeamalla myymälässämme.
Kuljetusreklamaatiota varten tarvitsemme myös kuvan rikkoutuneista tuotteista sekä pakkausmateriaaleista. Hyvä kuva on esimerkiksi sellainen, jossa rikkoutunut tuote näkyy avatun paketin päällä. Älä poista ennen kuvan ottoa mahdollisia pakkauspehmuisteita/kovikkeita, vaan anna ne näkyä kuvassa. Näin reklamaatiokäsittelijät osaavat arvioida onko tuote ollut vaaditulla tavalla pakattu.
Lähetäthän mahdollisimman pian kuvia vaurioituneesta tuotteesta/tuotteista ja paketista asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@lasipiha.fi tai tekstiviestillä tai whatsappilla numeroon (0500)668 441. Ethän hävitä pakkausmateriaaleja, etkä rikkoutunutta tuotetta ennenkuin olemme ehtineet vastata reklamaatioosi.
Tuotetakuu
Osalla myymistämme tuotteista on valmistajan myöntämä tuotetakuu. Tälläisiä tuotteita ovat esimerkiksi Kristall lasihiomakoneet, Gemini Taurus lasisahat sekä Weller juotoskolvit. Kunkin tuotteen takuun kesto mainitaan tuotteen mukana toimitetuissa takuuehdoissa.
Takuu kattaa tuotteessa takuuaikana ilmeneviä materiaali- ja valmistusvirheitä. Takuun voimassaoloaikana myyjäliike sitoutuu valintansa mukaan korjaamaan, vaihtamaan tai hyvittämään tuotteet, joissa tarkastuksessa todetaan tuotteen käyttökelpoisuutta oleellisesti heikentäviä valmistus- tai materiaalivirheitä. Tuotteen tai osan vaihtaminen uuteen takuun voimassaoloaikana ei pidennä alkuperäistä takuuaikaa. Takuun perusteella suoritetaan veloituksetta takuuaikana todetun takuunalaisen vian korjaus normaalina työaikana myyjän huoltokorjaamossa tai myyjän valtuuttamassa huoltoliikkeessä.
Takuu ei kata:
- juotoskärkeä, hiomateriä, sahateriä, laitteiden muoviosia (mm. hiomataso, roiskesuojat, vedenohjain, vedennostin, siipirenkaat) ja niiden normaalia kulumista
- virheellisestä ja huolimattomasta käytöstä johtuvaa rikkoutumista
- valmistajan suositusten vastaisesta käytöstä johtuvaa rikkoutumista
- vesivaurioita
- muista ulkopuolisista tuotteeseen vahingollisesti vaikuttavista tekijöistä johtuvaa rikkoutumista
- vaurioituneen osan aiheuttamia korjaus- tms. välillisiä kustannuksia
Muu reklamaatio tai palaute
Otamme mielellämme kaikki palautteet vastaan, sillä asiakkailta saamamme palaute auttaa meitä kehittämään tuotteitamme ja palveluitamme. Oli palaute sitten uusi idea, tuotekehitys tai joko negatiivinen tai positiivinen käyttökokemus tuotteiden tai ostokokemuksenkin osalta, on se aina tervetullutta.
Kysyttävää? Kommentoitavaa? Yhteystietolomakkeen täyttämällä saat meihin yhteyttä.