FAQ - Usein kysytyt kysymykset tilaamisesta

Miten saan yhteyden asiakaspalveluunne?

Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse asiakaspalvelu@lasipiha.fi tai puhelimitse 06-3122 536 tai 06-3122 508. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 8–17. Puhelu maksaa normaalin paikallis-, kauko- tai matkapuhelinmaksun.

Laskuasioissa sinua palvelee Klarnan asiakaspalvelu. Puh. 09-425 99 771 (maksuton). Voit myös asioida Klarnan kanssa heidän verkkosivuillaan chat-palvelun välityksellä: https://www.klarna.com/fi/tuki. Klarnan asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 8-18.

Voinko tehdä tilauksen puhelimessa?

Voit hyvin tehdä tilauksen myös puhelimessa. Kaikki puhelintilaukset lähetetään kuitenkin postiennakolla, verkkokaupan maksutapoja on mahdollista käyttää ainoastaan verkkokauppatilauksissa. Postiennakon käytöstä Posti veloittaa 4,50 euron palvelumaksun joka lisätään tilauksen tuotteiden loppusumman sekä toimituskulujen päälle.

Voiko tuotteitanne ostaa myös myymälästänne, ovatko hinnat samat?

Kyllä, tuotteitamme voi hyvin ostaa myös myymälästämme ja myymälämme hinnat vastaavat verkkokaupan hintoja. Myymälästämme löydät kuitenkin lisäksi paljon erikoislaseja ja lasien hajakokoja, joita verkkokauppamme valikoimaan ei kuulu.

Myymälämme löydät osoitteesta Meijerinkatu 5, 65100 VAASA. Myymälämme on avoinna ma-to klo 8-17 ja pe klo 8-15.30. Mikäli olet tulossa Vaasaan viikonloppuna, ole yhteydessä asiakaspalveluumme niin katsomme mikäli joku henkilökunnastamme pääsisi avaamaan sinulle myymälämme sovittuna aikana.

Mikäli tulet ostoksille kauempaa, suosittelemme tekemään ostovarauksen tuotteista jo etukäteen verkkokaupassa. Näin voimme taata, että tuotteet eivät ole juuri loppu hyllystämme. Suurinta osaa tuotteista on aina hyvin varastossa, mutta paljon varastoimme myös sellaisia tuotteita, joita ei välttämättä tule meille tukusta kuin 1-2 kpl kerrallaan. Ostovarauksen voit tehdä tekemällä normaalin tilauksen verkkokaupan kautta ja valitsemalla toimitustavaksi Noudon myymälästämme. Tämä on maksuton toimitustapa, jonka valitessasi sinulla on myös mahdollisuus valita maksutavaksi Maksu myymälässämme. Mikäli tulet katumapäälle varaamistasi tuotteista paikan päällä, voit toki täysin kuluitta ne jättää ostamatta.

Olen unohtanut salasanani, miten toimin?

Jos unohdat salasanasi, paina etusivun oikeassa ylälaidassa olevaa ”Kirjaudu Sisään” -painiketta. Sinulle avautuu kirjautumislomake, jonka alareunasta löydät tekstin "Unohditko salasanasi?", paina tätä ja syötä kirjautumisessa käyttämäsi sähköpostiosoite niin lähetämme sinulle uuden salasanan. 

Yhteystietoni ovat muuttuneet, miten vaihdan niitä?
Haluan vaihtaa salasanani, miten se tapahtuu?

Kirjaudu sisään verkkokauppaamme. Kirjautumisen jälkeen näet etusivun ylälaidassa linkin "Omat tili", paina tästä niin sinulle avautuu verkkokauppamme tallennetut yhteystietosi. Paina "Muuta omia tietojasi", tee haluamasi muutokset sekä paina tallenna. Samasta yhteydestä pystyt halutessasi myös muuttamaan salasanasi painamalla "Muuta salasanani" painiketta. 

Miksi laskulla tilatessani joudun ilmoittamaan täyden henkilötunnukseni?

Lasipihan laskunvälityksen sekä erämaksun luotonmyöntäjänä toimii Klarna Group Oy. Luotonantajalla on oikeus tarkistaa asiakkaan henkilö- ja luottotiedot ennen laskun tai luoton myöntämistä.

Tilasin tuotteita laskulla, eikä paketissa ollut laskua mukana?

Paketin mukana toimitamme kuitin tilauksesta, joka toimii samalla lähetyslistana. Kuitti ei sisällä maksutietoja. Lasku lähetetään sinulle sähköpostilla viimeisen tuotteen toimituksen jälkeen. Laskun maksuaika on 14 päivää tilauksen lähetyksestä ja eikä laskusta peritä lisämaksua. Maksun viivästyessä laskulle lisätään viiden (5) euron muistutusmaksu ja viivästyskorko.

Klarna-lasku on minulle ihan uusi asia, miten se toimii?

Klarnan lasku on turvallinen ja helppo maksutapa. Maksat ostohinnan ilman korkoa tai muita maksuja ja vasta, kun tuotteet on toimitettu sinulle. Lasku erääntyy viimeistään 14 päivän kuluttua tuotteiden lähettämisestä.

Lasku toimitetaan sinulle sähköpostitse. Tämän vuoksi saatat saada laskun ennen tuotteiden toimitusta. Sinun ei tietenkään tarvitse maksaa, ennen kuin tuotteet on toimitettu sinulle. Jos tilaamiasi tuotteita ei vielä ole toimitettu eräpäivän lähestyessä, voit siirtää laskun eräpäivää kymmenellä päivällä kirjautumalla sisään Klarnan asiakaspalvelusivuilla.

Jos laskusi on jo erääntynyt, eräpäivää ei voi enää siirtää. Voit myös hakea oikeutta maksaa laskusi erissä, jos tämä vaihtoehto esitetään laskullasi. Maksat vain laskulla ilmoitetun vähimmäissumman, jolloin voit jatkaa laskun maksamista joustavaa erämaksua koskevien ehtojen mukaisesti.

Mitä tapahtuu jos en maksa laskua ajallaan?

Jos et maksa laskuasi viimeistään eräpäivänä, Klarna lähettää sinulle maksumuistutuksen, kun 14 päivää on kulunut laskun erääntymisestä. Klarna veloittaa maksumuistutuksesta 5 EUR sekä korkolain mukaista viivästyskorkoa viivästyneestä maksusta. Jos lasku on edelleen maksamatta maksumuistutuksen jälkeen, voidaan lasku siirtää perittäväksi perintäasioita hoitavalle Segorialle.

Mahdollisten maksuvaikeuksien ilmetessä suosittelemme aina olemaan yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun ja käyttämään esimerkiksi tarjottua edullista ja pienieräistä erämaksumahdollisuutta, ettei laskun maksamatta jättäminen ehdi kasvattaa kohtuuttomasti korko- ja perintäkuluja ja pahimmassa tapauksessa johda jopa luottotietojen menetykseen. Klarna palvelee asiakkaitaan myös ruotsiksi.

Edustan yritystä/koulua/yhdistystä, miten saan laskun edustamani yrityksen nimiin?

Kassamme on uudistunut tammikuussa 2017. Voit nyt valita kassalla myös oston yrityksen nimissä. Kassa tarjoaa yrityksille ensisijaisesti Klarnan korotonta ja kulutonta laskua 30 päivän maksuajalla. Tämä maksuvaihtoehto varmistetaan aina Y-tunnuksella ja luottotietojen tarkistuksella. Vaihtoehtoisesti voi maksaa yrityksen nimissä tehtävän tilauksen myös luottokortilla.

Klarna-laskua tai luottokorttia käytettäessä kassa hakee yrityksen yhteystiedot virallisesti yritystietorekisteristä. Tuotteet toimitetaan yrityksen viralliseen osoitteeseen ja lasku toimitetaan ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen pdf-tiedostona. Lisäksi tilaustietoihin ilmoitetaan tilaajan henkilökohtainen nimi, puhelinnumero sekä mahdollinen tilausviite. Huomaa ilmoittaa puhelinnumeroksi sellainen numero, josta kuljetusyhtiö tavoittaa pakettia noutavan/vastaanottavan henkilön. 

Vaihtoehtoisesti voit olla meihin yhteydessä sähköpostitse ennen tilauksen loppuunvientiä, niin luomme sinulle erillisen yritysprofiilin, jolle kassa tarjoaa sopimusasiakkaan laskutusta. Sopimusasiakkaan laskun voimme toimittaa tilaajan tiedoista poikkeavin tiedoin. Toimitus- ja laskutusosoitteet voivat myös poiketa toisistaan. Sopimusasiakkaan laskun maksuaika on 14 päivää ja se on kuluton ja koroton mikäli tilauksen loppusumma ylittää 50 euroa. Alle 50 euron pientilauksista veloitamme 4,50 euron laskutuslisän.

Onko verkkolasku teillä mahdollinen?

Pystymme toimittamaan myös verkkolaskun (sähköinen lasku). Mainitsethan tarvittavat lisätiedot laskutusta varten kuten mahdollisen ostostilausnumeron ja merkin sekä sähköistä laskutusta varten tarvittavat tunnukset. Verkkokaupassa tehtyihin tilauksiin voi lisätä tarvittavat sähköisen laskutuksen lisätiedot kassa-sivulla kohdassa "Haluatko jättää kommentin tilauksen käsittelijälle"- sarakkeeseen. Voit myös lähettää tiedot meille sähköpostitse tilauksen tehtyäsi.

Olen opettaja / minulla on yritys, voinko saada alennusta?

Kyllä, teemme jälleenmyynti- ja alennussopimuksia yritysten, koulujen, yhteisöjen sekä opetusryhmien opettajien ja materiaalihankinnoista vastaavien henkilöiden kanssa. Pysyviin alennuksiin oikeuttava sopimusasiakkuus edellyttää ostajalta lasityötarvikkeiden ja lasien tilausten keskittämistä liikkeeseemme sekä toistuvia ostoja. Osalle sopimusasiakkaistamme voimme myöntää myös Klarnan palveluista poikkeavan laskutusoikeuden. Sopimusasiakkuus edellyttää rekisteröitymistä verkkokauppaamme.

Vaihtoehtoisesti mikäli sinulla on tarve kertaluontoisesti hankkia esimerkiksi suurempi erä työkaluja lasityökurssin käynnistämiseen, voit pyytää meiltä tarjousta kyseisen ostoerän tuotteisiin ja määriin viitaten. Kertatarjous koskee vain kyseistä erää, eikä avaa välillemme jatkuvaa yhteystyösopimusta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin kerromme lisää. 

Kuulun Lasita Ry tai Tiffans Ry yhdistyksiin, voinko saada alennusta?
Olen lasialan opiskelija, voinko saada alennusta?

Kyllä, myönnämme alennusta näiden yhdistyksen jäsenille sekä lasialan opiskelijoille. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin kerromme lisää ja annamme käyttöösi alennukseen oikeuttavan koodin. Koodin käyttö edellyttää rekisteröitymistä verkkokauppaamme. Koodi vaihtuu kalenterivuosittain ja on siten uusittava yhteydenotolla asiakapalveluumme jokaisen kalenterivuoden alussa. 

Olen saanut alennuskoodin, en saa sitä toimimaan?

Alennuskoodi syötetään kassalla klikkaamalla aktiiviseksi kohta "Onko sinulla alennukseen oikeuttava koodi?" sekä syöttämällä koodi avautuvaan kenttään. Koodin syöttämisessä on oltava tarkka, isolla ja pienillä kirjaimilla on koodissa merkitystä eikä turhia välejä tule jättää koodin merkkien väliin. Mikäli koodi ei toimi ja se pitäisi mielestäsi edelleen ollut myös voimassa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitämme ongelman yhdessä.

En pääse noutamaan pakettia postista määräajassa, voiko säilytysaikaa pidentää?

Kyllä voi. Ota yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse 06-3122 536 / 06-3122 508. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 8–17. Puhelu maksaa normaalin paikallis-, kauko- tai matkapuhelinmaksun. Huomaa, että säilytysajan pidentäminen on maksullinen toimenpide (15 e/tilaus) ja siitä lähetetään erillinen lasku. Säilytysajan pidentämisestä veloitetaan, vaikka pakettia ei lunastettaisi jatkoajan kuluessa. Voit halutessasi pidentää noutoaikaa enintään 14 kalenteripäivää. Huomaa että noutoajan pidennys ei vaikuta laskutuksen eräpäivään.

En pääse etenemään kassalla, kassanne ei toimi?

Ongelmat kassalla johtuvat pääsääntöisesti suojaus-asetuksista, jotka estävät Klarna maksutavan tai Javascript-koodien latautumisen kaupassa. Mikäli et pääse etenemään kassalla postinumeron antamisen jälkeen viittaa se siihen, että selaimesi on estänyt kassan toiminnan suojaus-asetusten kautta.

Erilaisten selaimien lisäsuojausten ja -rajoitusten käyttö on hyvin yleistä suuremmissa työverkoissa (kuten esimerkiksi koululaitoksissa, kunnissa, sairaanhoitolaitoksissa, teknologiayrityksissä). Suoja-asetukset ovat suurissa työverkoissa ymmärrettävästi tiukat mahdollisten virustartuntojen sekä tietomurtojen vuoksi, mutta valitettavan usein hankaloittavat turvallistenkin palveluiden käyttöä ja latautumista. Valitettavasti tähän asiaan emme pysty vaikuttamaan, koska toimintaesto tapahtuu asiakkaan omassa verkossa. Mikäli näin tapahtuu, kannattaa ostoa kokeilla uudelleen kotikoneelta.

Mikäli kotikoneeltakaan osto ei onnistu, ole yhteydessä meihin puhelimitse tai sähköpostitse niin teemme parhaamme asian selvittämiseksi - näemme yleensä ostoskorin keskeneräisenä kauppajärjestelmässämme, vaikka tilausta ei ole viety loppuun saakka ja pystymme kirjaamaan tilauksen tietokantaan myös käsin. Käsin kirjattavat tilaukset toimitamme postiennakolla tai ennakkolaskulla, jonka lähetämme sähköpostiisi ennen tuotteiden toimitusta.

 Käytän verkkokauppaanne puhelimen/tabletin selaimella, en löydä tuotevalikkoa?

Verkkokauppamme on ns. mobiiliystävällinen verkkokauppa. Tämän vuoksi verkkokauppamme skaalautuu automaattisesti jokaiselle käytettävälle laitteelle hieman eri tavoin. Mobiiliverkkoa käyttävissä laitteissa verkkokaupoista on pyritty tekemään ulkonäöllisesti mahdollisimman yhteneväisiä helpon ja nopean käytön vuoksi. Tämän vuoksi meidänkin tuotevalikomme löytyy mobiiliverkossa vasemmasta ylänurkasta. Valikon kuvake on pieni neliö, jossa on kolme harmaata poikkiviivaa. Kuvake löytyy Lasipiha-logomme vasemmalta puolelta. Täältä löydät tuotevalikkomme lisäksi myös sisäänkirjautumisen sekä tilausseurannan.

lasipihamobiili.jpg

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Yleistä

Lasipiha VP-Tekoniemi Oy, y-tunnus: 2651968-7, osoite: Meijerinkatu 5, 65100 Vaasa; myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille EU-alueelle. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin.

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.5.2016 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältäen arvonlisäveron 24%, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Toimituskulut

Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme kotisivuilla siirtämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Toimitustapa

Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme EU -alueelle ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-30 päivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Jos olet kuluttaja sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus tilauksen vahvistamisen jälkeen. Jos kyseessä on asiakkaan toiveiden mukaan muokattu tai tuotettu mittatilausratkaisu, materiaali tai tehdastilaustuote on tilaus peruutettava kahden (2) päivän kuluessa tilauksesta. Tilauksen peruuttaminen tapahtuu lähettämällä peruutusilmoitus tilausnumeroineen Lasipiha VP-Tekoniemi Oy:n sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@lasitkotiin.fi tai ottamalla yhteyttä puhelimitse asiakaspalveluun puh: (06) 3122 536 tai (06) 3122 508. Asiakaspalvelu on avoinna ma-to klo 8-17 ja pe 8-15.30.

Asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuilla, muokatuilla tai tuotetuilla mittatilausratkaisuilla, materiaaleilla tai tehdastilaustuotteilla ei ole peruutus- tai palautusoikeutta kaupan tultua voimaan. Kauppa astuu virallisesti voimaan kahden (2) päivän kuluttua tilauksen tekemisestä peruutusajan umpeuduttua.

Tuotteilla, jotka eivät ole asiakkaan toiveiden mukaan valmistettuja, muokattuja tai tuotettuja mittatilausratkaisuja, materiaaleja tai tehdastilaustuotteita, on 14 päivän peruutusoikeus tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruutusoikeus koskee vain standardikokoisia varastotuotteita ja palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja  hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja.

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.

Palautusosoitteemme:
Lasipiha VP-Tekoniemi Oy
Meijerinkatu 5
65100 Vaasa

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa Asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:

asiakaspalvelu@lasitkotiin.fi

(06)3122 536 tai (06) 3122 508

Ma-To klo 8-17, Pe klo 8-15.30

Vastuunrajoitus

Lasipiha VP-Tekoniemi Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.

Erimielisyydet

Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä Asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).